شناسهٔ خبر: 175512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تهیه طرح تفصیلی شهر نایین در دستور کار قرار گرفت

علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: با تلاش های به عمل آمده تهیه طرح تفصیلی شهر نایین در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اظهار کرد: شهر نایین با وسعتی بیش از یک هزار هکتار، به لحاظ جمعیتی رتبه ۱۸ را از میان سایر شهرهای استان اصفهان به خود اختصاص داده است.  

وی با اشاره به اینکه شهر نایین تاکنون فاقد طرح تفصیلی بوده است، گفت: از جمله مرسوم ترین اسناد پایه هدایت توسعه شهر، طرح های جامع و تفصیلی هستند لیکن در شهر نایین طرح جامع مصوب سال ۱۳۸۷ به مرحله طرح تفصیلی نرسید تا انکه افق آن پایان یافت و طرح جامع بازنگری تهیه شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: طرح جامع به لحاظ مقیاس به کلیات توسعه شهر، شبکه و کاربری ها، حریم و حوزه نفوذ و مسایل کلان شهر و منطقه می پردازد  و طرح تفصیلی که پیرو طرح جامع تهیه می شود دارای دقت و جزییات بیشتری بوده و در مقیاس پلاک، تعیین تکلیف بر،  کاربری،  تراکم ساختمانی و سایر ضوابط اجرایی است.   

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۹ تهیه طرح جامع شهر نایین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان آغاز شد و اکنون مراحل تصویب و ابلاغ را طی می کند.  

علمی افزود: علاوه بر این بافت تاریخی نایین با توجه به اهمیت و ویژگی منحصر به فرد آن، به عنوان یکی از دو پایلوت " طرح های ویژه حفظ و احیا محدوده های تاریخی فرهنگی کشور " در استان اصفهان قرار گرفت که در مرحله تصویب و ابلاغ قرار دارد.  

وی ادامه داد: گام مکمل این مسیر، تهیه طرح تفصیلی نایین، برای اولین بار است که ملموس ترین مرتبه از مراتب اسناد هدایت توسعه شهری برای مردم محسوب می شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اظهار کرد: تهیه طرح تفصیلی شهر نایین با پیگیری های اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین به لطف خدا از طریق اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار گرفته است.  

علمی خاطرنشان کرد: با تهیه و تصویب این طرح، شهر نایین از معدود شهرهایی خواهد بود که سلسله مراتبی به روز، از طرح های جامع،  تفصیلی و ویژه بافت تاریخی  برخوردار است.